19.10.1852 roku w Braniewie dokonano oficjalnego otwarcia linii Malbork-Elbląg-Bogaczewo-Braniewo. Uruchomiono również odcinek kolei do elbląskiego portu. W niecały rok później, 2.08.1853 roku, sam król Prus Fryderyk Wilhelm IV otworzył odcinek Braniewo-Królewiec.
Z początkiem lipca 1865 roku oddano do użytku drugi tor na odcinku Elbląg-Braniewo, a w czerwcu 1871 roku na odcinku Braniewo-Królewiec. Tu istniał też Königliche Preußische Ostbahn - Wojskowy Rejon Przeładunkowy.Obecnie na stacji w Braniewie nie ma dużego wyboru połączeń. Na zdjęciu szynobus relacji Olsztyn-Braniewo, a w tle widoczny jest wagon pociągu Braniewo-Kaliningrad. Istnieje też połączenie z Gdynią Gł. oraz Szczytnem.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
no tak w Reszlu też zniszczono infrastrukturę kolejową, ale np. w Giżycku pięknie odrestaurowano dworzec pkp. już widać ze w Braniewie jakieś prace trwają? pewnie się sypie.
OdpowiedzUsuńDostałeś maila na gazeta.pl?
OdpowiedzUsuńPrzegrane miałeś z tym wyjazdem rowerowym?...
jak jest połączenie z Gdynią, to nie jest źle :)
OdpowiedzUsuńGiżycko ma naprawdę piękny dworzec, tylko że tu zadziałał samorząd, na PKP chyba nie ma co liczyć.
OdpowiedzUsuń*
Maila dostałem i jakoś dojechałem, wprawdzie musiałem co 2 kilometry pompować koło, ale czego się nie robi dla przygody w kniejach i dąbrowach:) Niebawem relacja z wyprawy, jak znajdę czas oczywiście by to opisać kolego w-11:)
*
Połączenie jest, ale rozkład jazdy wygląda śmiesznie...szara przygraniczna rzeczywistość.